flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Вивчення Закону України «Про засади запобігання та протидії корупції»

16 серпня 2011, 12:59
ПРОТОКОЛ № 3
навчання працівників Чечельницького районного суду Вінницької області
 
16 серпня 2011 року                                                                              
Інформативні матеріали представив: керівник апарату Лемець С.П.
 
Тема навчання:
Вивчення Закону України «Про засади запобігання та протидії корупції», зокрема положень, що стосуються працівників суду.
7 квітня 2011 року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про засади запобігання та протидії корупції в Україні» № 3206-VI, який набув чинності з 01 липня 2011 року (далі - «Закон»). Аналізуючи вказаний Закон, можна зробити висновок, що він містить низку кардинально нових положень порівняно із попереднім антикорупційним законодавством.
При цьому пропоную звернути увагу на наступні положення статей вищевказаного нормативного акта.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.4 одним із суб’єктів відповідальності за корупційне правопорушення є державні службовці та професійні судді (далі Особи), яким забороняється   використовувати   свої   службові повноваження та пов'язані з цим можливості з метою одержання  неправомірної вигоди або   у зв'язку з прийняттям обіцянки (пропозиції)   такої вигоди для себе чи інших осіб.
Крім цього цим особам забороняється :
                1) займатися іншою оплачуваною або підприємницькою діяльністю (крім викладацької, наукової і творчої діяльності,   медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України;
                2) входити до складу органу управління чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді товариства (спостережній раді), ревізійній комісії господарського товариства), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.
3) безпосередньо або через інших осіб одержувати дарунки (пожертви) від юридичних або фізичних осіб:
     а) за рішення, дії чи бездіяльність в інтересах дарувальника, що приймаються, вчиняються як безпосередньо такою особою, так і за її сприяння іншими посадовими особами та органами;
     б) якщо особа, яка дарує (здійснює) дарунок (пожертву), перебуває в підпорядкуванні такої особи.
                Особи можуть приймати дарунки, що відповідають загальновизнаним уявленням про гостинність, та пожертви, крім випадків, передбачених  вище, якщо вартість таких дарунків (пожертв) не перевищує 50 відсотків мінімальної заробітної плати ( в даний час 985 / 2 = 492,5 грн.), встановленої на день прийняття дарунка (пожертви), одноразово, а сукупна вартість таких дарунків (пожертв), отриманих з одного джерела протягом року, - однієї мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня поточного року.
                Приймаючи до уваги, що такі особи не можуть мати у безпосередньому підпорядкуванні близьких їм осіб або бути безпосередньо підпорядкованими у зв'язку з виконанням повноважень близьким їм особам, вони зобов'язані повідомити керівництво органу, на посаду в якому вони претендують, про працюючих у цьому органі близьких їм осіб. У разі виникнення обставин, за яких порушуються вимоги щодо обмеження роботи близьких осіб,  відповідні особи, близькі їм особи вживають заходів щодо усунення таких обставин у п'ятнадцятиденний строк.
                Стосовно Осіб, які претендують на зайняття посад, зазначених у пункті 1 частини першої статті 4 Закону (крім кандидатів на пост Президента  України, кандидатів у народні депутати України, кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та на посади сільських, селищних, міських голів), проводиться спеціальна перевірка, у тому числі щодо відомостей, поданих особисто.  { Стаття 11 набирає чинності з 1 січня 2012 }
                Особи  зобов'язані щорічно до 1 квітня подавати за місцем роботи (служби) декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за минулий рік за формою, що додається до Закону.
                У разі відкриття Особою валютного рахунка в установі банку-нерезидента вона зобов'язана в десятиденний строк письмово повідомити про це орган державної податкової служби за місцем проживання із зазначенням номера рахунка і місцезнаходження банку-нерезидента.
                Особа, яка претендує на зайняття посади в суді (крім технічного персоналу) до призначення або обрання на відповідну посаду подає в установленому законом порядку декларацію про майно,  доходи, витрати  і зобов'язання фінансового характеру за минулий рік за формою, що додається до Закону.
                Особи зобов'язані уживати заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів та повідомляти невідкладно безпосереднього керівника про наявність конфлікту інтересів. При цьому, конфлікт інтересів - суперечність між собистими інтересами особи   та її службовими повноваженнями, наявність якої може вплинути на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи невчинення дій під час виконання наданих їй службових повноважень
                Особам забороняється:
     1) відмовляти фізичним або юридичним особам в інформації, надання   якої цим фізичним або юридичним особам передбачено законом;
     2) надавати несвоєчасно, недостовірну чи не в повному обсязі інформацію, яка підлягає наданню відповідно до закону.
                 Відомості про осіб, яких притягнуто до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень, у триденний строк з дня набрання відповідним рішенням суду законної сили, притягнення до цивільно-правової відповідальності, накладення дисциплінарного стягнення заносяться до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення, що формується та ведеться Міністерством юстиції України. 
                Про звільнення особи з посади у зв'язку з притягненням до відповідальності за корупційне   правопорушення, пов'язане з порушенням обмежень, передбачених цим Законом, керівник органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації у триденний строк письмово повідомляє суд, який постановив обвинувальний вирок або прийняв постанову про накладення адміністративного стягнення за корупційне правопорушення, та спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань державної служби. 
                Дані матеріали роздати всім працівникам апарату суду (державним службовцям) під розпис.
 

Керівник апарату                      Сергій Лемець