flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення судової практики розгляду справ про адміністрати-вні правопорушення передбачені ст. 124 КУпАП Чечельницьким районним судом Вінницької області за І півріччя 2018 року

08 травня 2019, 10:06

Узагальнення судової практики розгляду справ про адміністрати­вні правопорушення передбачені ст. 124 КУпАП Чечельницьким районним судом Вінницької області за І півріччя 2018 року

 

     Відповідно до плану роботи Чечельницького районного суду Вінницької області на перше півріччя 2018 року було проведено узагальнення судової практики по розгляду справ про адміністративні правопорушення по ст.124 КУпАП за перше півріччя 2018 року.

     Мета даного узагальнення полягає у аналізі показників надходження та розгляду справ узагальнюючої категорії, встановлення належності формування таких протоколів та дослідження обставин застосування до правопорушників за ст. 124 Кодексу України про адміністративні правопорушення стягнень. Крім того, при дослідженні справ про адміністративні правопорушення підлягають дослідженню проблемні питання, які могли виникати у суду при розгляді даного виду справ.

     З показників надходження та розгляду справ про адміністративні правопорушення за ст. 124 КУпАП встановлено не значний показник такого надходження та розгляду в порівнянні з рештою правопорушень передбачених КУпАП, що склав в період з 01.01.2018 року по 01.06.2018 року  1,94 % (2 справи із 103-х про адміністративні правопорушення, що надійшли до суду).

     Відповідно до ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

     Порушення учасниками дорожнього руху правил дорожнього руху, що в подальшому спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна тягне за собою накладення штрафу в розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від шести місяців до одного року, що встановлюється ст. 124 КУпАП.

     За вказаною санкцією статті, при визнанні осіб винними у вчиненні адміністративного правопорушення за 124 КУпАП, судом накладено адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 340 гривень, з додатковим стягненням судового збору на користь держави.

     При ухваленні таких постанов суд зокрема, враховував характер вчиненого правопорушення, дані про особу, яка притягувалась до адміністративної відповідальності, наслідки вчиненого правопорушення, ступінь вини та відсутність обтяжуючих та пом'якшуючих обставин вчинення правопорушення, докази наявні в матеріалах справи про адміністративне правопорушення, належність кваліфікації правопорушення кваліфіковані за ст. 124 КУпАП та пояснення правопорушника.

     Крім того, в судове засідання за необхідності підлягали виклику свідки, інша постраждала сторона та працівники поліції, якими було складено відповідний протокол.

     Відповідно до ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

     Стаття 283 КУпАП передбачає, що суд при винесенні постанови про адміністративне правопорушення перевіряє: чи є в діях особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ознаки проступку, за який законом встановлено адміністративну відповідальність, чи накладено стягнення в межах, встановлених законодавчим актом.

    Діючим КУпАП чітко визначено строки за якими особа, яка вчинила правопорушення може бути притягнута судом до адміністративної відповідальності.

     Враховуючи викладене, враховуючи незначну кількість справ по даній категорії в узагальненні не можна дійти висновку про існування проблематики неналежності складання протоколів про вчинення особами адміністративного правопорушення за ст. 124 КУпАП.

 

Помічник судді                                                           А.В. Мураховський